پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250910
هکرها منتظر يک اشتباه کوچک از کاربران در فضاي مجازي هستند/ آگاهي افراد راه را بر هک اطلاعات شخصي مي‌بندد
تاریخ انتشار : 1400/06/13 10:54:57
نمایش : 1069
کارشناس پليس فتا چهارمحال و بختياري با اشاره به اشتباهات رايجي که داده‌ها را در معرض هک شدن قرار مي‌دهند گفت: خطر هک شدن داده همواره وجود دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ‌سرگرد حاتمي کارشناس پليس فتا چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ با اشاره به اشتباهات رايجي که داده‌ها را در معرض هک شدن قرار مي‌دهند اظهار کرد: خطر هک شدن داده همواره وجود دارد و اگر سري به اخبار امنيت سايبري روز بزنيم خواهيم ديد هر روز سازمان‌ها، شرکت‌ها، اشخاص و افراد بسياري به روش‌هاي مختلفي در معرض هک و قرباني هکرها شده‌اند.

وي تصريح کرد: هرچه داده بيشتري در اينترنت بارگذاري شود، به تبع مراقبت بيشتري هم براي تامين امنيت آن نياز است، ما بايد مراقب باشيم که با اشتباهات خود دست هکرها را باز بگذاريم.

حاتمي عدم استفاده مجدد از يک رمز عبور واحد را يکي از راه‌هاي پيشگيري از هک داده‌ها عنوان و اضافه کرد: درحالي که استفاده از يک رمز عبور براي حساب کاربري خيال فرد را راحت مي‌کند اما براي هکرها هک اين رمز بسيار راحت است.

وي ادامه داد: هکرها با يک کرک ساده پسورد کاربران را به راحتي به دست آورده و براي حساب‌هاي مشترک ديگر به کار مي‌برند، بنابراين کاربرها اگر حساب‌هاي آنلاين متفاوتي دارند بايد رمزهاي غيرواحد و قوي براي آن‌ها درنظر بگيرند.

کارشناس پليس فتا چهارمحال و بختياري يادآور شد: اگر کاربري مشکل به يادسپاري رمز را دارد مي‌تواند از نرم‌افزارهايي که براي مديريت رمز ارائه شده است استفاده کند.

حاتمي فعال کردن گزينه احراز هويت دوعاملي را راهکار ديگر براي پيشگيري از هک حساب‌هاي کاربري دانست و عنوان داشت: فعال کردن اين گزينه مي‌توان از دسترسي هکرها به حساب جلوگيري کند و با فعال کردن گزينه احراز هويت دو مرحله‌اي علاوه‌براينکه رمز و پسورد ‌کاربر به دست مي‌آيد کد ديگري نيز براي فرد از طريق پيامک يا اپليکيشن ارسال مي‌شود که باعث کوتاهي دسترسي هکر به حساب مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه گاها اتفاق مي‌افتد که لينک يا فايل ناشناسي براي فرد ارسال مي‌شود، افزود:  دقت شود که هرگز بر روي اين محتواها کليک نشود، يکي از مواردي که همچنان يکي از روش‌هاي موفق براي تهديدات سايبري محسوب مي‌شود، تهديد از طريق فيشينگ است.

حاتمي خاطرنشان کرد: در اين روش هکر از طريق فيشينگ کابر را فريب مي‌دهد و از وي مي‌خواهد لينکي ارسال شده را باز کند و به اين ترتيب با نصب بدافزار روي سيستم فرد به داده‌هاي سيستم يا گوشي فرد دسترسي پيدا مي‌کند.

وي نصب آنتي ويروس و برنامه‌هاي ضدبدافزار را بسيار مهم‌ عنوان و بيان داشت: آنتي ويروس و ضدبدافزار به روزشده از ورود ويروس‌ها و بدافزارها به سيستم جلوگيري مي‌کند و ما را از اين خطرات آگاه مي‌کند.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html